torsdag 4 februari 2010

Musik som format mig: 1


Som mycket av den musik som följt med mig under åren kom the International Noise Conspiracys "A new morning, changing weather" år 2001. Jag var 14 år och fick allt jag gillade serverat i samma paket. Det vill säga svängig garagerock, radikal politik, matchande scenkläder och Dennis Lyxzén.

Jag såg dom första gången i samma veva på Grand i Uppsala. Förutom att jag blev förälskad i den dåvarande keyboardisten Sara Almgren gick jag dagen efter direkt till Stadium och köpte likadana Converse som bandet hade under konserten. De var förvisso en storlek för små, men vad gör man inte för att se ut som sina favoriter. Albumet håller fortfarande och annat kan man inte vänta sig när det är Jari Haapalainen som producerar.

2 kommentarer:

Sofie Lundqvist sa...

dom röda? :D

Jocke sa...

Dom mörkblå i jeanstyg, hade dom ju inte överdrivet mkt eftersom dom var lite så hehe ;)